voorwaarden oud

uitleg 2dehands1kans.nl » voorwaarden » voorwaarden oud

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

·          Een bedrijf is verplicht de tekst van haar Algemene Voorwaarden te verstrekken of beschikbaar te stellen aan de consument voordat er een overeenkomst op afstand word gesloten.

·          Algemene Voorwaarden zijn van toepassing bij iedere overeenkomst tussen bedrijf en consument die op afstand gesloten is.

·          Afwijkende bepalingen dienen schriftelijk worden vastgelegd.

 

Aanbiedingen

·          Iedere aanbieding van product of dienst dient duidelijk en naar waarheid te worden omschreven.

·          Afwijkingen en of beperkingen dienen duidelijk te worden vermeld.

·          In ieder aanbod dient, indien van toepassing vermeldt te worden: de prijs, de wijze van betaling, verzendkosten en overige voorwaarden die van toepassing zijn.

 

Tot standkoming overeenkomst

·          Een overeenkomst komt pas tot stand na acceptatie en schriftelijke bevestiging van het bedrijf.

·          Het bedrijf zal voor de uitvoering van de overeenkomst de consument voorzien van de nodige informatie. Deze bevatten: de belangrijkste kenmerken van goederen of diensten, prijs inclusief alle belastingen, leveringskosten, de wijzen van betalen, uitvoeren en leveren.

·          Het bedrijf moet voor of bij uitvoering van de overeenkomst, de schriftelijke voorwaarden die van toepassing zijn verstrekken.

·          Het bedrijf dient haar bedrijfsnaam en vestigingsadres bij uitvoering van de overeenkomst aan de consument te verstrekken, om hier eventuele klachten te kunnen melden.

·          Waar van toepassing dient de duur van de overeenkomst en/of geldigheidsduur van de prijs of aanbod vermeld te worden.

 

Annulering / retour zenden

·          De wet Koop op afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen, kan worden geannuleerd. De termijn van 7 werkdagen gaat in op het moment dat de consument of degene namens de consument goederen in ontvangst neemt en het bedrijf aan haar verplichtingen heeft voldaan. Bij diensten gaat de termijn in op de dag van waarop de overeenkomst wordt gesloten.

·          Een bedrijf mag kosten voor het annuleren / retourneren in rekening brengen. De consument is hoogstens verplicht de kosten voor het verzenden en het terugzenden van de goederen te betalen. Als de consument de overeenkomst heeft opgezegd, dan moet het bedrijf het door de consument betaalde bedrag terugbetalen minus de verzendkosten. Creditering dient spoedig plaats te vinden, maar in elk geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de overeenkomst.

·          Beperkingen en uitsluitingen dienen door bedrijf duidelijk te worden vermeld. Annulering of retourneren is niet van toepassing in de volgende gevallen:

a)       voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft;

b)       voor goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;

c)       voor goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of die snel kunnen bederven of verouderen;

d)       voor audio- en video-opnamen, computers en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;

e)       indien de artikelen niet bij de 2dehands1kans gekocht zijn;

f)         indien de artikelen beschadigd of gebruikt zijn;

g)       indien de envelop (of pakket) onvoldoende gefrankeerd is (onvoldoende gefrankeerde verzendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd);

h)       Indien de artikelen niet in de originele verpakking teruggestuurd zijn;

 

Prijs

·          De prijs van een product of dienst dient duidelijk vermeld te worden. Aanduiding van de gehanteerde valuta in symbool of woord is verplicht.

·          Het bedrijf vermeldt de toegepaste belastingen.

·          Prijsverhogingen zijn alleen toegestaan indien door gevolg van wettelijke bepalingen. Indien een bedrijf een prijsverhoging doorvoert, heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden, dan wel naleving van de overeenkomst te verlangen.

 

Bestelling en uitvoering van bestelling

·          Het bedrijf moet, tenzij anders overeengekomen uiterlijk binnen 7 dagen de bestelling leveren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat de overeenkomst tot stand is gekomen.

·          Het bedrijf zal met grote zorg de aanname en uitvoering van een bestelling behandelen.

·          Bij het niet kunnen leveren binnen 7 dagen door het bedrijf, moet de consument hiervan in kennis worden gesteld en de mogelijkheid de koop te ontbinden. Hierbij dient het al betaalde zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaalt te worden.

·          Levering van goederen vindt plaats op het adres dat door de consument is opgegeven tenzij anders overeengekomen.

·          Het bedrijf draagt het risico van vermissing/beschadiging van goederen tot met moment van bezorgen, tenzij anders is overeengekomen.

·          De consument is verplicht het bedrijf onjuistheden in ontvangen of verstrekte gegevens te melden.

 Betaling

·          De consument dient binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag te voldoen na ontvangst van goed(eren) of het verlenen van dienst(en), tenzij anders overeengekomen met het bedrijf.

·          Ieder bedrijf geeft duidelijk aan op welke manier een betaling kan worden gedaan.

·          Bij wanbetaling door de consument heeft het bedrijf recht om met de wettelijke beperkingen hiervoor gemaakte kosten in rekening te brengen. Hiervan dient de consument in kennis te worden gesteld.

 

Klachten en Geschillen

·          Ieder bedrijf dient de mogelijkheid aan de consument te geven om een klacht in te dienen via e-mail, fax of per post.

·          Bedrijven dienen klachten zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen een week in behandeling te nemen en binnen 30 dagen tot een passende oplossing te komen met de consument. De periode van 30 dagen gaat in na het ontvangen van de klacht door het bedrijf.

·          Consumenten dienen schriftelijke met het betreffende bedrijf te communiceren.

·          Een bedrijf of consument is te allen tijde gerechtigd een geschil voor te leggen bij bevoegde rechter.

 

Levering

·          Alle goederen of diensten dienen zo spoedig mogelijk geleverd te worden doch uiterlijk binnen 7 dagen. Indien de levertermijn niet haalbaar is dient het bedrijf de consument hiervan op de hoogte te brengen.

·          Indien een bedrijf niet binnen 7 dagen kan leveren kan de consument zonder extra kosten de overeenkomst ontbinden. Al betaalde bedragen dienen door bedrijf binnen 14 dagen terugbetaald te worden.

·          Deelleveringen zijn mogelijk in overleg met de consument.

·          Indien een bedrijf het bestelde product of de dienst niet kan leveren kan een vervanging aangeboden worden. De consument is vrij om dit al dan niet te accepteren. Voorwaarden voor bij levering van vervangende goederen of diensten blijven van kracht.

·          Levering dient te worden gedaan op het door de consument opgegeven afleveradres. Bij afhalen is dit niet van toepassing.

·          Het risico van schade tijden levering aan producten ligt bij het bedrijf. Tot het moment van bezorging is het bedrijf verantwoordelijk tenzij anders overeengekomen.

 

Beheer van gegevens en privacy

·          Gebruik van persoonsgegevens dient te worden gedaan met uiterste zorgvuldigheid. Hierbij word de wetgeving zover toepasselijk in acht genomen.

·          Consumenten die gegevens beschikbaar stellen dienen op de hoogte gehouden te worden hoe met deze gegevens word omgegaan.

·          Bij communicatie voor commerciële doeleinden als reclame en nieuwsbrieven, dient de consument de keuze te krijgen dit te willen. Procedures voor het opzeggen van bijvoorbeeld een nieuwsbrief dient duidelijk en eenvoudig te zijn.

·          De consument moet de mogelijkheid hebben haar gegevens aan te passen.

·          Bij gebruik van persoonsgegevens anders dan voor het uitvoeren van een levering of dienst, dient altijd toestemming van een consument gekregen te worden.

 

2dehands1kans is bevoegd wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden en in haar website aan te brengen.

2dehands1kans zal de gewijzigde Algemene Voorwaarden tijdig op haar website publiceren.